marți, 23 decembrie 2014

Un altfel de porumb copt


Povestea de azi începe altfel... Pentru că "A fost odată ca niciodată" este ușor expirat și pentru că porumbul copt tot cam din borcanul ăla răsare... am schimbat incipitul poveștii cu un proaspăt... "Aveam odată...".
Și da! Așa și e. Aveam odată porumb.
Și aveam și o mare curiozitate: ce iese din combinația de porumb și lactate?
Ia uite cum se face că de unde eu mă pregăteam (încă dinainte de a fi gătit porumbul) să îl plasez frumușel la gunoi... El s-a încăpățânat să ajungă într-un loc călduț, direct în stomac :D



 Te gândești că mănânci mămăligă (care mămăligă este făcută din mălai, care mălai este făcut din porumb) cu brânză sau cu lapte... Pam-pam! Uite și potrivirea. Uite care-i magul care prevestea soarta reală a porumbului meu :D

Urmează rețeta în stilul clasic al Gâzei: pe lângă ingrediente și pași mai asezonăm și cu câte-un argument pentru a vă convinge să luați porumbul de coarne și să încercați combinația ;)


Ingrediente:
  • 4 urechi de porumb
  •  2 ouă
  • 3 linguri unt
  • 300 ml lapte
  • 300 grame ricotta (sau urdă)
  • 70 - 100 grame de parmezan

 
 Metoda:

1.  Am folosit 4 bucăți de porumb proaspăt nu extrem de copt.
Un porumb de lapte cum îi spun unii prin părțile noastre oltenești.
Este vorba despre acea fază de coacere a porumbului în care bobul nu este foarte tare și se sfărâmă între degete.


 Se curăță porumbul de coaja și mătasea de la exterior.


2. Se curăță porumbul de boabe.
Eu am făcut din "operațiunea" asta workout pentru degete.
Dar există ustensile speciale pentru așa ceva și nu costă mult.
Sau se poate folosi un cuțit.


3. Se amestecă ricotta, parmezanul ras, laptele și untul într-un bol mare cu un tel-pară.
Se bat ouăle într-un vas separat, apoi se adaugă peste lactate.
Se omogenizează.


4. Se adaugă amestecul de lactate peste boabele de porumb.
Se amestecă bine.


5. Se toarnă totul într-un vas termorezistent și se lasă cam 45 de 
minute - o oră la cuptorul preîncins.
Timpul poate să varieze în funcție de tipul de cuptor și de cantități.
Dar se cam învârte în jurul unei ore.
Preparatul final trebuie să arate cam ca mai jos.


L-am și răsfirat un pic în castron ca să se vadă mai bine ce e în interior :D


Prepararea nu a durat mult.
30 de minute cu tot cu curățatul de mână al porumbului.
Mai mare a fost așteptarea cocerii.
Oricum, cât stă în cuptor puteți să faceți orice altceva...
Prepararea durează 15 minute dacă desfaceți boabele de porumb cu un cuțit sau cu o unealtă specială.
Așadar... scuza cu lipsa de timp nu prea are ce căuta aici ;)


Ca și gust, preparatul ăsta este o variantă net superioară a clasicului porumb copt.
Aroma cheesy dată de parmezan este neprețuită în rețeta asta.
În concluzie, nu dați skip la acest ingredient că s-ar putea să obțineți un rezultat mult sub poveștile mele de pe-aici, și nu vreau înjurături gratuite și nemeritate, îmi ajung ălea pe care chiar le merit din alte domenii  :))


Și textura a fost una extrem de plăcută.
Ce să mai!
A fost ceva nou. 
Ceva bun și deosebit.
Neașteptat de gustos aș spune.
Dacă vă țin izmenele... Zic că nu e nici pe departe o idee rea preparatul ăsta.


Calorii nu are multe.
Vorbim, aici, de o porție din 4 (în câte am împărțit eu toată tava).
Vă imaginați, deci, că vorbim de porții generoase aici.
Eu am estimat la vreo 450 de calorii pe porție.
Și acestea din cauza parmezanului și a untului.
Cele mai calorice elemente din tava noastră cu porumb.


Give it a try!
Atât am de zis în încheiere.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu