joi, 18 decembrie 2014

Tartă cu dovleac fără crustă



Hello, guys!
Se cam încheie anul iar eu am un sac cu rețete nepostate mai mare decât sacul cu cadouri al Moșului.
Aș vrea să închei cu tot ce înseamnă 2014 în rețete, așa că încerc să postez cât de mult și de des am să pot în următoarele 2 săptămâni. 

Aleg să dau startul "maratonului de blogăreală culinară de iarnă" cu o rețetă ușoară din toate punctele de vedere și de... toamnă :))
Așadar... cum vă sună o tartă cu dovleac fără crustă și perfect dietetică.
Genul de desert care nu se depune pe coapse și pe care îl mănânci atnci când vrei să îți păstrezi abdomenul plat.


Să vedem ce nu are...
Păăi... nu are grăsimi, nu are zahăr și nu are multă făină (3 - 4 linguri intră la categoria semi-neglijabil ... zic eu!).
Are, în schimb, o textură cremoasă, o aromă irezistibilă și, deși fără zahăr, un gust dulce de-a dreptul fabulos.

Eu am avut o revelație în momentul în care prima bucățică de tartă mi-a atins papilele. Să vă mai zic că prepararea a durat sub 30 de minute?
Mai bine vă relatez întreg procesul ca să ajungeți să mă credeți.


Ingrediente:
  • 1 dovleac plăcintar de vreo 2 kg
  • 4 linguri rase de făină (eu am folosit de ovăz)
  • 200 grame cremă de brânză
  • 20 ml esență de vanilie
  • 1 - 2 lingurițe de scorțișoară
  • un vârf de cuțit de nucșoară
  • un vârf de cuțit de ghimbir
  • 4 ouă
  • 50 - 70 grame de miere
  • 150 - 200 grame de iaurt grecesc




Metoda:
1. Pentru primii pași ai nevoie de un dovleac mare.
Unul de 2 kg este perfect.
Taie dovleacul în 2 jumătăți, folosind un cuțit mare și cât mai solid.
Tăiați apoi terminațiile fiecărei jumătăți.


După cum se poate vedea... dovleacul meu s-a cam ramolit în cămară timp de vreo lună până m-am hotărât să îl las să își facă magia.
Dacă și gălbiorul vostru are pete, choose the most simple way: cut them off!


Scoate semințele părților de sus, apoi taie în mai multe bucăți potrivite cele 2 jumătăți.


2. Pune bucățile tăiate pe hârtie de copt într-o tavă în cuptorul preîncins.
Lasă dovleacul în cuptor cam 30 - 45 de minute, sau până se înmoaie ca lumea, și este gata să poată fi transformat în piure.

Atenție! Hârtia de copt este absolut necesară pentru a obține rezultatele cele mai bune.
Un pont bun ar fi să așezați bucățile de dovleac cu fața în jos (și coaja în sus).
În felul acesta se vor coace mai repede, iar textura obținută va fi una mai mult decât soft.


3. Scapă de coaja dovleacului păstrând partea moale, "carnea", pe care o descarci cu o lingură mare sau o furculiță.
Transformă totul în piure folosind un mixer, mixer vertical, blender sau orice altceva, încât să obții o textură cât mai cremoasă.


Mai adugă câteva linguri de miere (2 - 3) în timp ce mixezi piureul.



4. Sparge ouăle într-un bol cât mai mare.
Ai grijă să nu scapi coji prin compoziție.


5. Adaugă mierea.
Eu am folosit cam 50 de grame pentru toată compoziția.
Dovleacul meu a fost foarte dulce și nu am considerat că ar fi necesar mai mult :)
Dar puteți să mai plusați în funcție de gusturi.

Bate ouăle cu un tel pentru vreo 5 - 6 minute, cât de bine poți.


6. Toarnă iaurtul grecesc peste miere și ouă, apoi amestecă bine.


7.  Adaugă piureul de dovleac. Amestecă bine cu telul.



8. Amestecă în compoziție și 3 - 4 linguri rase de făină.


9. Presară scorțișoară după gust.


10. Urmează vârful de cuțit de nucșoară.


11. A venit și rândul vârfului de cuțit de ghimbir.

Atenție la cantitate de ghimbir și de nucșoară!
Acestea sunt condimente extrem de puternice și trebuie folosite în cantități extrem de mici.


12. Cei 20 de ml de esență de vanilie sunt vitali pentru  aroma tartei ăsteia cu dovleac.


13. Omogenizează compoziția cât de bine poți, folosind aceeași armă mortală: telul din oțel inoxidabil.


14. Toarnă compoziția într-o tavă.
Ar fi drăguț să fie o formă de tartă sau un vas de Ena rotund.


15. Lasă tarta la cuptor pentru vreo 45 de minute - 1 oră.
S-ar putea să fie nevoie de mai mult, în funcție de cât de puternic este cuptorul și în functie de cât de apoasă este compoziția.


16. Eu am ars un picuț pe margini toată minunăția, căci am lăsat-o ceva mai mult.
M-am păcălit cu consistența.
E normală ca tarta să nu fie tare sau crocantă la suprafață atunci când o scoți din cuptor.
O să se închege binișor după ce o lași vreo 2-3 ore la răcit.


Atenție!
Este foarte important să lăsați tarta să se răcească măcar pentru vreo 3 ore înainte să o tăiați.


Eu am ales să o servesc cu un "moț" de cremă de lămâie cu ricotta și iaur grecesc home-made, dar merge și cu niște frișcă sau orice altă cremă din comerț.
Știți vorba mea: Fiecare cu convingerile lui!


 Mie mi-au ieșit 6 - 8 porții rezonabile.
Dar sigur o să le mai măriți când o să-i simțiți gustul! ;)


Ca și valoare calorică, nu sunt multe de spus.
Dacă împărțiți toată cantitatea în 6 porții generoase, fiecare va avea în jur de 200 - 250 de calorii.
Adică pe jumătatea unui baton Snickers, și de două ori mai hrănitor.

Uitați-vă numai la ea!
Pot să spun că este atât de moale încât aproape că îți mângâie cerul gurii iar gustul... cu siguranță face mult mai mult decât osteneala de 30 de minute pe care o cere procesul de preparare :)



Eu am folosit o formă de ceramică pentru tartă care s-a cam dovedit a fi micuță pentru toată cantitatea și a mai dat și pe-afară un pic, drept urmare și mi-a mai și murdărit tava, după cum se vede în imagini.

Oricum... Cu sau fără o tavă perfectă... eu recomand rețeta asta cu toată încrederea pe care mi-o puteți acorda.

Poftă să aveți că binișor treceți în spatele șorțului și înaintea cuptorului și vă apucați de treabă!



 
 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu