vineri, 24 octombrie 2014

Cheesechinni Bread



Imaginea de mai sus nu e prea sugestivă pentru ce am mai gătit de data aceasta, dar noroc cu titlul "gură spartă" care împrăștie tot misterul :)

Am făcut rețeta asta în urmă cu destuuul de mult timp și mă tot chinui să o postez, dar abia azi am găsit dispoziția necesară. Păcat că nu am mai găsit și toate pozele...

Unul din motivele pentru care am făcut rețeta asta este concluzia că puțină lume știe ce e ăla zuchinni, deși îl găsim peste tot prin magazine/hipermarket-uri/piață, mai ales (și foarte ieftin) în lunile august - septembrie. Zuchinni este un fel de dovlecel dar verde și, după părerea mea, mult mai gustos decât dovlecelul cel de toate zilele.
Pun și poza mai jos, așa... dacă tot e să-i facem promovare, măcar să fie completă "campania".

 Pe urmă, mai este și faptul că glutenul și cu mine nu prea ne suportăm. Dar îmi place să mănânc tot felul de tartinabile, iar pentru asta cam e nevoie de pâine sau măcar ceva ce seamănă a pâine.
Și cum nu zice nimeni că pâinea și glutenul sunt siamezi, mi-am făcut varianta mea de pâine. 

Ce a ieșit nu a fost nici pe departe o "cârpeală" sau un înlocuitor pentru pâinea eternă din făină de grâu, ci "the real thing", de 1000 de ori mai gustos și sărac în carbohidrați. 

O mică paranteză am să fac aici, și am să vă zic că dușmanii cei mai mari ai siluetei sunt carbohidrații pentru persoanele sedentare.
Așa că dacă nu obisnuiești să faci sport, cel mai bine este să reduci cât poți de mult consumul de paste, pâine, chips-uri, sărățele, covrigei, produse de patiserie, cartofi, orez, prăjituri cu blat din făină.

Acum hai să facem o pâine safe din punctul de vedere prezentat mai sus, și să ne asigurăm câteva gustări guilt-free în week-end-ul acesta.


 Ingrediente:
  • 500 grame zuchinni
  • 150 - 200 grame făină (eu am folosit făină de năut dar merge și făina de grâu)
  • 200 - 300 grame brânză sărată și care să nu fie moale
  • puțin praf de usturoi
  • 2 - 3 linguri paprika
  • 1 linguriță de praf de copt
  • 2 ouă
 

 Metoda:
1. Spălați zuchinni și nu îl decojiți, doar îndepărtați-i cele 2 extremități.
Această primă etapă poate fi rezolvată în mai multe moduri.
Felul cum am procedat eu este următorul:
Am tăiat rondele subțiri dovlecelul.


Apoi am întins feliile pe o suprafață suficient de mare cât să fie răsfirate, și am presărat sare.
Am lăsat deoparte vreo 15 minute, până a fost eliminat excesul de apă din zuchinni, apoi am șters fiecare felie cu șervețele.


Am pus feliile în procesorul de alimente și le-am mărunțit până am obținut o pastă.


 Dar vă puteți scuti de tot procesul ăsta și alege varianta a doua:
dați zuchinni pe răzătoare , apoi îl scurgeți într-un prosop.
Dacă există o variantă mai simplă, întrebarea care se pune este:
De ce prefer eu prima modalitate de abordare a situației?
Și aici, răspunsul este că mi se pare că textura pâinii este mult mai soft dacă procedez astfel.


2. Amestecă ingredientele uscate: făina, paprika, praful de copt, praful de usturoi.


3. Rade zucchinni și amestecă-l cu brânza rasă.


4. Adaugă amestecul de ingrediente uscate.


5. Bate bine ouăle și toarnă-le peste amestecul obținut până acum.



6. Unge o formă de copt cu puțin unt și tapetează cu făină.
Eu am făcut așa, însă a fost destul de greu să scot pâinea din tavă apoi.
Sfatul meu ar fi să tapetați tava cu hârtie de copt.
În felul acesta nu veți avea probleme la final.


 
7. Toarnă compoziția în tavă.

8. Rade un pic de brânză sau cașcaval pe deasupra.
Dă totul la cuptorul preîncins.
Lasă vreo 45 min - 1 h în cuptor, sau până este rumenă la suprafață, iar o scobitoare înfiptă în mijloc iese afară curată (fără urme de aluat necopt).


Rezultatul este cel din poze.
Îmi pare rău că nu găsesc și pozele cu feliile tăiate, dar promit să actualizez postarea de îndată ce îmi cad în mână.

 
Merge de minune servită cu hummus sau pate vegetal sau de pui, cu zacuscă, salată de vinete sau tzatziki.


Conținutul caloric este mai mare decât cel al unei pâini obișnuite, dar indicele glicemic este cu siguranță mai mic.
So, diabeticii, check this out!

 
Și eu cam atât am avut de zis, acum e rândul vostru.
Dar nu să vorbiți ci să, și anume, gătiți!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu