vineri, 1 mai 2015

Tort cu piure de morcovi și ananas în blat


A venit vremea dragilor.
Nuu. Nu vremea să mergem la mare. Vremea pentru o postare
(Ok. Rimă dubioasă^).
Lăsând la o parte orice formă de lene și orice altă activitate, am decis să mă ocup un picuț de voi azi. Șiii să vă răsfăț cu un tort. Bine. Cu o rețetă de tort. Prepararea e datoria voastră în contractul ăsta de răsfăț.


Tortul ăsta este calea de mijloc între decadență și o nutriție echilibrată.
Mda. Pare un fel de "Fata Morgana". But guys! Vă asigur că toată magia se întâmplă în bucătărie. Fără niciun fel dee... "verzitură".
Probabil că v-am stârnit un pic curiozitatea.
Așadar, nu am să vă mai lungesc drumul până la rețeta propriu zisă, și am să mă opresc aici cu introducerea.

 Ingrediente:
  • 800 gr morcovi
  • 1 cutie de compot de ananas bucăți
  • 300 gr făină
  • 150-200 grame zahăr sau miere
  • praf de copt
  • bicarbonat de sodiu
  • 200 grame de stafide
  • esență de vanilie
  • 1 kg de mere
  • 100 grame de migdale măcinate
  • 4 ouă
  • nucșoară, scorțișoară, ghimbir
  • cam 1l de frișcă (pentru cremă)
  • 700 - 800 gr iaurt (tot pentru cremă)
  • ceva ornamente de ciocolată
  • piersici din compot
Metoda:
1. Curățăm, spălăm, tăiem rondele groase și punem la fiert morcovii.

Când s-au fiert ca lumea (înmuiat) morcovii, îi transformăm în piure.
Le punem și o lingură - două de miere.


 2. Cât se fierb morcovii, facem un sos de mere.
Pentru asta, firstly, spălăm și tăiem merele în sferturi.
Presărăm un pic de scorțișoară.
Și un pic de zeamă de lămâie.
Apooi. Ce să vezi?
Le punem și pe ele la fiert.
Evident, acoperite cu apă.
Și cu coajă cu tot.

Când merele sunt moi (extrem de moi),
le transformăm în sos de mere.


Adăugăm și o linguriță de scorțișoară și vreo 2 linguri de miere.
Folosim fie un mixer vertical, fie un blender pentru asta.



3. Trecem la ananas.
În blender sau cu un mixer vertical, facem bucățile de ananas piure.
Adăugăm în timpul preparării piure-ului și 1/4 din zeama din cutie.


4. Făinoasele acum.
Făina o amestecăm cu 1 linguriță de praf de copt.
Adăugăm și ceva scorțișoară, doar un praf de nucșoară, un pic de foarte pic de ghimbir.
Eu am folosit făină de ovăz.
Dat evident că făina de grâu e la fel de bună din punct de vedere tehnic,
dacă nu chiar mai bună.
Adăugăm și migdalele măcinate.

  
5. Pregătim ouăle cu un pic de zahăr brun sau miere și un praf de sare.
Pregătim înseamnă: "le batem bine".
Adăugăm bicarbonatul de sodiu stins cu niște zeamă de lămâie.
Un vârf de linguriță de bicarbonat de sodiu să fie.


6. Punem stafidele la hidratat în esența de vanilie.


7. Acum asamblăm blaturile.
În trei boluri măricele punem cantități egale din fiecare componentă. 
  • Începem cu amestecul făinos: îl împărțim în 3 părți egale. Cum am făcut eu? Am pus câte o lingură de făină în fiecare bol. Apoi încă câte una și tot așa. Pe sistemul: "Una mie, una ție, una lui".
  • La fel am procedat cu cele 200 de grame de zahăr (brun am folosit eu).
  • A urmat amestecul cu ouă.
  •  Apoi piureul de morcovi.
  • Piureul de ananas.
  • Sosul de mere.
  • Să nu uităm de stafidele hidratate-n esență de vanilie.


 8. Turnăm cele 3 boluri în 3 forme pentru copt rotunde și cu pereți detașabili.
De vreo 25 de cm să fie formele. Maxim.
Și tapetate cu hârtie de copt. Neapărat.
Lăsăm la cuptor cam 40-45 de minute.
Scoatem din cuptor.
Lăsăm la răcit 10-15 minute.
Apoi scoatem blaturile din hârtia de copt.
Lăsăm să se răcească complet și începem asamblarea tortului.



Nu am făcut cine știe ce din punctul de vedere al asamblării tortului.
Am preparat niște frișcă home made.
Nu mi-a ajuns, așa că am mai luat și niște hulala și am pregătit-o cu iaurt.
Dacă vreți să mergeți pe varianta "frișcă din comerț", vă ajunge o cutie de 1l de hulala și vreo 600-800 de grame de iaurt.
Puteți lua și din acela la găletuță pentru simplitate.


Cu frișca făcută în casă,  e nevoie de vreo 700 grame - un kg de smântână foarte grasă.
Se bate bine smântâna până se transformă în frișcă.
Eventual se adaugă și ceva îndulcitor.
 Teoretic, prin "batere" ar cam trebui să își dubleze volumul.
Aveți grijă ca smântâna să aibă peste 50-60% grăsime.
Ceea ce a ieșit e ce se vede în imagini.
Frișca pare "murdară" din cauza unei dâre de cacao care nu știu cum, dar a rămas pe paleta cu care am întins frișca și am observat abia la final rezultatul.
Pun totuși și pozele de genul ăsta.
Tortul ăsta (și o spun cu mândrie) a fost perfecțiunea mea imperfectă.
Faptul că nu mi-a ajuns frișca naturală și a trebuit să dau iama-n Hulala.
Pe urmă dâra de cacao de pe lateral.
Pe urmă faptul că unul din blaturi a ieșit un pic neuniform pentru că a stat tava cam într-o rână în cuptor.
Toate imperfecțiunile astea de care zic se completează cu un gust perfect light și mega-răcoritor.
Iar mie îmi este de ajuns.
 Cel mai tare mi-au plăcut blaturile. 
Acesta este și punctul de sprijin al rețetei (ca să fiu sinceră).
După cum a văzut tot cititorul de blog, nu am insistat foarte mult pe umplutură/decor în această prezentare.
Blaturile șunt însă ceva inedit.
Și siropos și catifelat.
Pe mine pot spune că m-au dat gata și că au fost fix pe gustul meu.
Asta a fost de departe cea mai complexă prăjitură pe care am încercat-o.
Bă... și a meritat din plin.
Multe ingrediente.
Dar combinate au mers ca unul.
Unul și bun.
Nici foarte multe calorii nu are.
Bine.
Asta nu înseamnă că trebuie să mâncăm 7 felii pe zi.
E greșit.
E o chestie ușoară.
Dar ușor și diferit de nul înmulțit cu un număr (de felii) ne duce la ceva ce s-ar putea să atârne greu.
Și s-ar putea ca tot efortul de cărare a acestei greutăți să cam atârne pe șolduri.
 Cam atât am avut de zis.
Voi însă nu v-ați terminat treaba.
Așa că eu vă urez spor.
Până la postarea viitoare vreau ca măcar 10% din afișările de pagină să se fi soldat și cu o îndulcire generală a familiei/prietenilor.
Că doar deh!
1 mai nu trebuie să fie doar despre mici.
Putem să strecurăm acolo și un mare...
tort.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu