sâmbătă, 4 aprilie 2015

Quiche fără crustă, cu spanac și ciuperci


Cine are chef de un quiche de duminică?
Și... mai important!
Cine e la dieta de dinainte de Paște?
Aș zice că eu.. dar pozele vorbesc de la sine.
Așa că să zicem că răspunsul pe care îl aștept este tot "eu!", dar din tastele altcuiva. Nu ale mele.


Haideți să facem întâi o scurtă "cunoștință" cu domnul quiche. Că deh!
Nu e foarte politicos să-l mâncăm așa.. fără să-l cunoaștem înainte!
Monsieur e franțuz. 
După cum cam sună și numele.
Și de obicei are o crustă cu aluat din făină și unt sau ulei eventual, și deci cu multe calorii și carbohidrați și grăsimi la purtător.
Eu l-am "tras un pic prin inel" pe acest domn și acum mă văd în stare să vă prezint un quiche foarte "mince" nu "maigre". Ultima comparație așa... Pentru cunoscători. ;)
Deci quiche fără crustă avem azi la prânz!


Ingrediente:
  • 4 ouă
  • 1 roșie
  • 400 grame spanac congelat
  • 250 grame de ciuperci
  •  150 - 200 grame feta
  • 200 grame mozzarella
  • 200 - 250 ml lapte
  • câțiva căței de usturoi
  •  oregano, sare, piper


 
Metoda:

1. Dezghețăm spanacul.
îl spălăm bine și îl punem deoparte la scurs.

  
2. Spălăm și curățăm ciupercile.
Plus: le tăiem felii.


3. Curățăm și tocăm 3-4 căței de usturoi (mai mulți sau mai puțini, în funcție de gust).




Călim cam 1 minut usturoiul în 2 linguri de ulei de măsline.

Adăugăm ciupercile și le lăsăm până își lasă apa și apoi seacă frumos.


4. Batem ouăle cu un praf de sare.


Adăugăm parmezanul.

Apoi laptele.


Apoi niște boia iute și oregano.


5. Pregătim un vas de tartă pentru a găzdui combinația în cuptor.
Aruncăm ciupercile pe fundul vasului de tartă.


Adăugăm spanacul scurs.


Apoi brânza feta fărâmițată.


Turnăm amestecul cu ouă bătute.


Presărăm mozzarella rasă pe deasupra.



Decorați cu felii de roșii, de ardei sau măsline.


6. La cuptor pentru 45 de minute.
(Sau până ce quiche-ul este complet gătit și rumen).


Cam asta ar fi marea scofală.
Prepararea nu ia mai mult de 15 minute.
Calorii are puține.
Nu se răsfață nici prea mult în cuptor.
Rezistă bine 2-3 zile în frigider.
Cum să nu-l iubești?


Pentru mine asta a fost o masă extrem de gustoasă și de hrănitoare.
Și ghici ce nu a avut?
Carbohidrați.
E ca și cum ai sta la masă cu Elvis, iar el să nu-și fi adus perciunii.
Așa e un quiche fără crustă.
Nu are o componentă reprezentativă.
Însă esența sa e încă acolo.


Eu sper, ca întotdeauna, să alegeți să mâncați ceva sănătos la prânz.
Fie că e vorba despre rețeta mea sau despre cu totul altceva,
eu sunt aici să mă bucur pentru o alegere bună.


Acum hai să închei cu un clasic
"Poftă bună... dar de sănătate!"
și să vă las căci știu că aveți de făcut niște alegeri azi. >:D<






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu