miercuri, 21 ianuarie 2015

Macaroane cu brânză


Uneori eșuezi. Nu de tot. Dar neîndeplinirea unui țel în exact forma în care ți-ai fi dorit se poate numi rateu. Nu știu cum se descurcă alții cu situațiile de genul acesta. Eu însă am pierdut de mult orice autenticitate în a mă exterioriza folosind metodele clasice implicând lacrimi și/sau înjurături. 


Învăț să transform orice situație deprimantă în ceva productiv, dar în același timp destructiv.
Long story short: fac sport. Mult sport. O oră, poate două de cardio și hiit. În felul acesta produc masă musculară, un aspect fizic mai drăguț și distrug starea de rău.
 După toată arderea asta de calorii se cere o refacere cu... carbohidrați... eventual.  Și ghici ce faaac? 
Mmmmpăăăiiii... gătesc ceva bun și cu carbohidrați muulți - lucru de care m-am privat în toată perioada mea fericită și fără rateuri.



De data aceasta m-am gândit la macaroane cu brânză, ca mâncare de consolare. Sau mai bine spus... mâncare de readucere a zâmbetului pe buze ;;)
Spun asta pentru că macaroanele cu brânză au fost chestia mea preferată încă din copilărie - când mă ascundeam pe sub mese la vremea prânzului. Macaroanele erau un fel de super-glue: mă țineau lipită de scaun până terminam o porție sau două.
Am dorit să readuc senzația aia din mormântul, pe care abia dacă au crescut câțiva mușchi, al copilăriei.


Ok. Ce-ar fi să vă puneți șorțurile și să vă îndreptați ușor către bucătărie cât vă spun eu cum am obținut unul dintre gusturile cele mai nostalgice ale copilăriei mele :)




Ingrediente:
  • 300 - 400 grame brânză de vaci
  • 300 - 400 de grame brânză sărată maturată (tare)
  • 400 grame penne sau alt tip de paste
  • 4 ouă
  • 200 grame smântână

Metoda:
1. Bateți bine ouăle cu un tel și un strop de sare.

2. Adăugați smântâna în bolul cu ouă bătute și amestecați ușor până se încorporează bine.
3. Adăugați brânza de vaci și amestecați (din nou) ușor până la omogenizare.

  4. Radeți brânza pe răzătoarea mare și amestecați-o cu restul compoziției lichide.

5. Fierbeți penne-le după indicațiile de pe ambalaj și apoi treceți-le prin jet de apă rece și scurgeți bine.
6. Adăugați prima jumătate de paste în vasul pentru copt
și turnați jumătate din compoziția lichidă pe deasupra, apoi amestecați.

7. Pune restul de paste pe desupra și toarnă și restul de compoziție lichidă.
 Dați la cuptor pentru vreo 1 oră, sau o oră jumătate... până ce acestea se rumenesc deasupra.



Voila!
Cea mai bună masă din ultimele câteva săptămâni.
 Am avut și câteva gânduri filozofice în timpul savurării brânziturii cu paste.
Nu știu câtă relevanță are analiza calitativă a gustului obținut de mine în comparație cu cel pe care mi-l aminteam din copilărie, obținut de mama.
Așa că nu am să îmi relatez și gândurile astea aici.

 Un lucru este cert: încă ador pastele astea la cuptor.
Și încă au puterea de a mă "scoate de sub masă".




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu